نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

5/5 - (7 امتیاز)

نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

– کار با جرثقیل های متحرک

– کنترل جرثقیل ها:

در جرثقیل های کوچک، کنترل جرثقیل توسط لیورها که در کنار جرثقیل قرار گرفته انجام می شود. در جرثقیل های بزرگتر و سنگین تر امروزی، کنترل جرثقیل از اتاق فرمان که کابین مخصوصی نیز دارد صورت می پذیرد که البته در این جرثقیل های پیشرفته، اتاق فرمان کنترل های بیشتری از جمله اعلام وزن بار توسط سیستم های تعبیه شده دارد. برخی از کنترل هایی که توسط لیورها یا اتاق فرمان صورت می پذیرد عبارتند از چرخش یا بالا پایین بردن بوم یا همان تلسکوپ جرثقیل، کنترل سیم بکسل و وینچ، بالا و پایین آوردن قلاب و کنترل جک های تعادل.

نحوه عملکرد جرثقیل متحرک
نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

گواهی سلامت

– کنترل حرکت جرثقیل ها:

وجه اشتراک جرثقیل های ماشینی بزرگ و کوچک این است که حرکت جرثقیل در جرثقیل های کوچک و بزرگ توسط کابین راننده صورت می پذیرد. در هر دو جرثقیل کوچک و بزرگ یا سبک و سنگین، این کابین فقط برای حرکت جرثقیل است. البته در جرثقیل های تاور کرین ( این نوع جرثقیل برای پروژه های ثابت مثل پروژه های عمرانی و ساختمان یا برج ها مورد استفاده قرار می گیرد) جرثقیل فقط یک کابین دارد و آن هم برای کنترل جرثقیل است. در این نوع جرثقیل با توجه به نصب ثابت در یک مکان، دیگر خبری از کابین دوم نیست. در جرثقیل های سقفی، بازویی و آویز نیز کابین دیگری به جز کابین فرمان برای هدایت یا کنترل جرثقیل وجود ندارد.

بیشتر بدانید . .
اجزا انواع جرثقیل
نحوه عملکرد جرثقیل متحرک
نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

– سطح مهارت در کنترل جرثقیل:

سطح مهارت برای اپراتور و کنترل جرثقیل اهمیت بسیار ویژه ای دارد. همواره کوچکترین اشتباه ممکن است باعث بزرگترین حادثه شود. به همین دلیل، آموزش اپراتور جرثقیل بسیار مهم است و باید برای جابجایی یا انجام پروژه مخصوصا پروژه های بزرگ از اپراتور با تجربه استفاده شود.

اجزا انواع جرثقیل

بازرسی فنی و ایمنی انواع جرثقیل و لیفتراک

– استانداردهای طراحی جرثقیل:

کلیه جرثقیل ها از تجهیزات و قوانین مکانیکی، هیدرولیکی، برقی و پنوماتیکی برای بلند کردن و پایین آوردن بار استفاده می کنند. طراحی جرثقیل باید مطابق استانداردهای معتبر و مورد تایید صورت گیرد. تمامی مواد و تجهیزات به کار رفته در ساختمان جرثقیل مطابق با استانداردهای زیر است:

*سازمان استاندارد انگلستان

*انجمن مهندسین مکانیک آمریکا

*بهداشت حرفه ای آمریکا

*استاندارد استرالیا

*موسسه نفت آمریکا

*وزارت انرژی آمریکا

اجزایی که در جرثقیل تحت فشار قرار می گیرند و در عین حال در معرض تکان یا ضربه ناگهانی نیز قرار دارند از فولاد نرم (فولاد کم کربن) یا مواد مشابه دیگر ساخته می شوند. جرثقیل ها باید طوری طراحی شوند که تمام قسمت های آن به طور ایمن قابل روغن کاری، بازرسی و تعمیرات باشد.

بازرسی جرثقیل

– ویژگی های اساسی عملیاتی کلیه جرثقیل های متحرک:

*قابلیت بالا بردن و پایین آوردن بار

*قابلیت چرخش بار حول یک محور

*طول بوم قابل تنظیم

*قابلیت حرکت در کارگاه

بیشتر بدانید . .
تست استاتیک جرثقیل

*پلاک شناسایی جرثقیل

– پلاک شناسایی جرثقیل مشتمل موارد زیر است:

* سازنده دستگاه

*مدل دستگاه

*شماره سریال (که روی شاسی اصلی دستگاه حک شده است)

*سال ساخت (میلادی)

*تناژ دستگاه

این پلاک شناسایی باید در معرض دید باشد و از مخدوش شدن و آسیب دیدن آن جلوگیری شود و معمولا در قسمت های سینی گردان (Turn Table)، شاسی اصلی و گاهی اتاق راننده نصب می شود.

نحوه عملکرد جرثقیل متحرک
نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

تاییدیه جرثقیل

گواهی نامه سلامت انواع جرثقیل

 به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع جرثقیل بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع جرثقیل است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بازرسی تاور کرین، بازرسی جرثقیل موبایل، بازرسی کلایمر، بازرسی بالابر کارگاهی، بازرسی جرثقیل سقفی و دروازه ای بازرسی جرثقیل مونوریل و بازرسی تجهیزات باربرداری (تسمه و بلت و چشمی و شگل و غیره) خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست بار جرثقیل از مراحل مهم روند بازرسی جرثقیل میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست بار را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن جرثقیل را مشخص می‌کنیم.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی جرثقیل، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی جرثقیل در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

بیشتر بدانید . .
سیم بکسل جرثقیل

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.