5/5 - (8 امتیاز)

بازرسی ظروف تحت فشار

بازرسی ظروف تحت فشار

ایمنی یکی از فاکتورهای بسیار مهمی در استفاده و نگهداری از مخازن دربسته ای است که برای نگهداری سیال و یا گازی با فشار بسیار بیشتر از فشار محیط به کار می روند، در صورت وجود موارد عدم انطباق با ایمنی در این تجهیزات نتیجه کار می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری شود . نگهداری فشار یک سیال در یک ظرف برای استفاده های احتمالی از سال های گذشته آغاز گردیده و این مهم همیشه محل چالش های جدی برای انسان بوده است.

سیال محبوس شده در مخزن بسته به علت اختلاف فشاری که با محیط دارد، منشاء بسیاری از حوادث در طول این مدت بوده و همه این حساسیت ها و حوادث حاکی از اهمیت بالای مراحل طراحی، ساخت و کاربری مخازن تحت فشار داشته و باعث شده تا به توسط استانداردها و قوانین سختگیرانه، این امور تحت نظر مهندسین این حرفه مورد تأیید قرار گیرد.

بازرسی ظروف تحت فشار
بازرسی ظروف تحت فشار

بازرسی ادواری ظروف تحت فشار

بازرسی ادواری ظروف تحت فشار

زمان بازرسی ادواری هر مخزن تحت فشار با توجه به استاندارد مربوط به آن وشرایط محیطی و نوع سیال آن، مشخص خواهد شد. استاندارد هر مخزن تحت فشار همیشه بیشینه دوره بازرسی ممکن را مشخص می نماید. در فواصل کوتاهتر نیز به تشخیص کارشناسان مربوطه ممکن است بازرسی ضروری باشدو در فواصل کوتاهتری انجام شود .

بازرسی ادواری ظروف تحت فشار
بازرسی ادواری ظروف تحت فشار

شرکت های بازرسی ظروف تحت فشار

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن و رقابتی ترین قیمت انجام خواهیم داد . شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن نمایندگی در کلیه استان‌های بزرگ کشورو ارسال کارشناس از تهران بدون هیچگونه هزینه اضافی و ایاب و ذهاب ، این خدمات را با بهترین کیفیت و در کل کشور عزیزمان ایران انجام خواهد داد.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات به پشتوانه بیش از یک دهه تجربه و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، می‌تواند به عنوان مشاور در مباحث ایمنی مربوط به بازرسی و خرید مخازن تحت فشار استاندارد در کنار سازمان شما قرار بگیرد.

مناسب ترین و ایده آل ترین روش تست ضخامت سنجی مخازن تحت فشار

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه با روش های مختلف بازرسی و چک لیست های مربوطه در سریعترین زمان ممکن انجام خواهیم داد که این مهم در بسیاری از پروژه هایی که نمیتوانند زمان زیادی مخازن را از مدار خارج کنند به کار خواهد آمد .

مناسب ترین و ایده آل ترین روش تست ضخامت سنجی مخازن تحت فشار
مناسب ترین و ایده آل ترین روش تست ضخامت سنجی مخازن تحت فشار

روش تست مخازن تحت فشار متفاوت است و به کاربردهای صنعتی مخازن و کاربردهای غیر صنعتی آنها مربوط می شود. عمدتاً از مخازن تحت فشار جهت ذخیره سازی سیالات مختلف مانند مایعات، بخارات یا گازها در حوزه هایی مانند تاسیسات آبرسانی، تاسیسات نفت و گاز، کارخانجات، ساختمان ها و کارگاه ها استفاده می شود.

تست ضخامت سنجی ظروف تحت فشار

تست ضخامت سنجی ظروف تحت فشار
تست ضخامت سنجی ظروف تحت فشار

تست ضخامت سنجی مخازن تحت فشار با استفاده از تکنیک های معاینه غیر مخرب (NDE) در مکان های دارای نظارت بر وضعیت (CML) یا سایر مکان های از پیش تعیین شده انجام می شود. به طور کلی نظارت بر ضخامت، رایج ترین نوع تست است که بر روی مخازن تحت فشار در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و غیره انجام می شود تا از ایمنی مخازن اطمینان حاصل شود. اگر می خواهید اطلاعات دقیق در این خصوص به دست آورید توصیه می کنم مقاله زیر را حتما مطالعه بفرمایید.

تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار

تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشارکه با نام آزمایش هیدرواستاتیک یا آزمایش نشت نیز شناخته می شود، فرایندی کاملا حرفه ای و تعریف شده است که در آن قطعاتی مانند سیستم های لوله کشی، سیلندرهای گاز، دیگ های بخار و مخازن تحت فشار از نظر عملکرد، دوام و نشتی آزمایش می شوند.

آزمایش های هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار اغلب پس از خاموش شدن و تعمیرات مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات پس از بازگشت به سرویس در شرایط مطلوب کار می کنند.

تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار
تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار

علاوه بر این، تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار را نمی توان در طول عملیات عادی انجام داد و نمی توان تجهیزات را برای نشتی پس از انجام آزمایش کنترل نمود. تست هیدرواستاتیک به عنوان یکی از تکنیک های آزمایش غیرمخرب طبقه بندی می شود، به این معنی که نمونه معمولاً در طول آزمایش آسیب نمی بیند، در مقاله تست هیدرواستاتیک در پایین صفحه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.

روش تست مخازن تحت فشار

برای دریافت مشاوره در خصوص تست سیستم ارتینگ ، چاه ارت و صاعقه گیر با کارشناسان شرکت آریا ایمن آوات در تماس باشید