عملکرد بویلر و انواع آن

عملکرد بویلر و انواع آن

5/5 - (7 امتیاز)

عملکرد بویلر و انواع آن

عملکرد بویلر و انواع آن

بازرسی مخازن

عملکرد بویلر

در بویلر آب حرارت را به خود جذب کرده و به نقطه جوش خود رسیده و به بخار تبدیل می شود. سپس این بخار به علت اختلاف دانسیته ای که با آب دارد در قسمت بالای بویلر جمع می شود (در بویلرهایی که به منظور تولید آب داغ مورد استفاده قرار می گیرند، آب درون بویلر پس از رسیدن به دمای مورد نظر تخلیه می شود). برای تولید حرارت در بویلرها معمولا از سوخت هایی نظیر گازوئیل و یا گاز استفاده می شود. بویلرهایی هم وجود دارند که قابلیت مصرف هر دو نوع سوخت را دارا می باشند که در آنها به صورت اتوماتیک تغییر نوع سوخت انجام می شود. این تغییر سوخت موقعی صورت میگیرئ که سوخت مورد نظر در دسترس نبوده و یا هزینه تامین آن بسیار بالا باشد که در این حالت به سادگی می توان از سوخت دیگری در این نوع بویلرها استفاده نمود.عملکرد بویلر و انواع آن

بیشتر بدانید . .
شکل ساده بویلر بخار
عملکرد بویلر و انواع آن
عملکرد بویلر و انواع آن

بازرسی ظروف تحت فشار

مراحل تولید بخار فرآیندی از آب

1- گرم شدن آب تا نقطه جوش

2- تبدیل فاز آب به بخار

3- تولید بخار داغ

بازرسی دیگ بخار

سیستم های کمکی حمایت کننده بویلر بخار

1- سیستم تهیه آب

2- سیستم دور ریز دائمی بویلر بخار

3- سیستم های سوختی

  • گاز طبیعی و گاز پالایشگاه
  • سیستم تهیه سوخت نفت کوره
  • سیستم سوخت زغال سنگ پودر شده

تست ضخامت سنجی

انواع بویلر های بخار

طبقه بندی بویلرها بر اساس نوع سیال عامل

  • بویلر های بخار

  • بویلرهای آب داغ
  • بویلرهای روغن داغ

تست مخازن

طبقه بندی بویلرهای بخار از لحاظ فشار

بخار داغ با فشار زیاد (بیش از 15 بار)

بخار با فشار متوسط (تا 15 بار)

بخار با فشار پایین (تا 10 بار)

تست هیدرواستاتیک

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

اجزاء دیگ های بخار

بازرسی دیگ بخار

بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار

دیگ های بخار, تجهیزاتی هستند که انرژی شیمیایی (گاز و گازوئیل و مازوت) را به انرژی گرمایی و سپس به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. با سوزاندن مواد سوختنی انرژی, زیادی به شکل فشار و گرما در دیگ بخار ذخیره شده که از این انرژی برای راه اندازی سایر تجهیزات و وسایل استفاده می شود.

بخار به دلیل مزیت های مختلفی از قبیل آسانی توزبع و انتقال، قابلیت اندازه گیری، توزیع یکنواخت دما، راندمان بالا و … که نسبت به انرژی الکتریکی دارد دارای خواص و کاربردهای زیادی در صنایعی نظیر: نیروگاه های حرارتی، صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنابع نفت و گاز و پتروشیمی، تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش، صنایع شیمیایی، صنایع کاغذسازی، صنایع پلاستیک سازی، صنایع قند و شکر، صنایع نساجی، صنایع چرم سازی، صنایع لاستیک سازی، سالن های رنگ، اتوکلاوها، بیمارستان ها، خشک شویی ها و … در غالب دیگ های بخار می باشد.

بیشتر بدانید . .
بازرسی دیگ بخار

فرآیند تست وبازرسی فنی -ایمنی  ظروف تحت فشار و دیگ های بخار  یکی از الزامات وزارت کار برای حصول اطمینان از عملکرد ایمن این سیستم ها  بوده و این تجهیزات در دوره های زمانی معین مطابق با اصول آیین نامه حفاظتی مولدهای بخار و دیگ های آب گرم باید مورد تست و بازرسی فنی قرار گرفته و تاییدیه ی ایمنی جهت ادامه کار اخذ نمایند.

عملکرد بویلر و انواع آن

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن و رقابتی ترین قیمت انجام خواهیم داد . شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن نمایندگی در کلیه استان‌های بزرگ کشورو ارسال کارشناس از تهران بدون هیچگونه هزینه اضافی و ایاب و ذهاب ، این خدمات را با بهترین کیفیت و در کل کشور عزیزمان ایران انجام خواهد داد.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات به پشتوانه بیش از یک دهه تجربه و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، می‌تواند به عنوان مشاور در مباحث ایمنی مربوط به بازرسی و خرید مخازن تحت فشار استاندارد در کنار سازمان شما قرار بگیرد.

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه با روش های مختلف بازرسی و چک لیست های مربوطه در سریعترین زمان ممکن انجام خواهیم داد که این مهم در بسیاری از پروژه هایی که نمیتوانند زمان زیادی مخازن را از مدار خارج کنند به کار خواهد آمد .

بیشتر بدانید . .
استانداردهای مخازن امریکا

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.