الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

5/5 - (7 امتیاز)

الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

بازرسی آسانسور

* طراحی و آماده سازی محل آسانسور و اجزاء آن

– جانمایی آسانسور

طراح باید محل صحیح قرارگیری آسانسور در ساختمان را با توجه به معیارهای سهولت دسترسی، سهولت رفت و آمد مسافران و هدایت آن ها به سمت آسانسور تعیین نماید، به گونه ای که آسانسور در مرکز (مراکز) حرکتی و ترافیکی ساختمان قرار گرفته و بتوان با کمترین حرکت و جابجایی مسافر یا بار، از نقاط مختلف ساختمان به آن ها دسترسی پیدا کرد.

حداکثر مسافت از درب ورودی ساختمان یا آپارتمان ها تا درب آسانسور در هر طبقه 40 متر می باشد.

قبلا این جمله به صورت زیر نوشته شده بود: حداکثر فاصله پیاده روی از در ورودی ساختمان یا در آپارتمان ها برای سوارشدن به آسانسور یا آسانسورها در هر طبقه 40 متر می باشد.

الزامات طراحی اولیه محل آسانسور
الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

بازرسی بالابر /  الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

در پیش نویس به این صورت آورده شده است: حداکثر مسافت از در ورودی اصلی ساختمان یا دورترین در آپارتمان ها در ساختمان های مسکونی و یا اداری خصوصی تا در آسانسور در هر طبقه 40 متر می باشد.

بیشتر بدانید . .
شیب پله برقی

توصیه: در صورتی که تعداد آسانسورها بیش از یک دستگاه باشد، می توان آن ها را کنار یا روبروی هم جای داد.

آسانسورها باید به نحوی جانمایی شوند که مسافت طی شده توسط مسافران برای سوار شدن به هر کابین، حداقل ممکن باشد.

در صورتی که تعداد آسانسورها 3 دستگاه یا کمتر باشد، می توان آن ها را در یک چاه قرار داد. اگر تعداد آسانسور ها 4 دستگاه باشد، باید حداقل در 2 چاه مجزا قرار گیرند و در صورتی که بیش از 4 دستگاه باشند، حداکثر 4 دستگاه آسانسور می توانند در یک چاه مشترک قرار گیرند.

بازرسی پله برقی

در صورتیکه تعداد آسانسور 3 دستگاه یا کمتر باشد می توان آنها را در یک چاه قرار داد. اگر تعداد آسانسور 4 دستگاه یا بیشتر باشد حداکثر 3 دستگاه آسانسور می توانند در یک چاه مشترک قرار گیرند.

ورود و خروج افراد از آسانسور به طبقات و بالعکس باید به راحتی و بدون تداخل حرکتی صورت گیرد و فضای کافی جهت انتظار، در ورود ها و خروجی ها در نظر گرفته شود.

در صورتیکه این آسانسور برای حمل صندلی چرخدار تعبیه شده باشد حداقل عرض راهروی ورودی آسانسور باید 1500 میلی متر باشد.

در هتل ها، بیمارستان ها و ساختمان های مسکونی لازم است برای جلوگیری از انتقال سروصدای ناشی از عملکرد و حرکت آسانسور تمهیدات لازم پیش بینی گردد و چاه آسانسور از اتاق های بستری یا خواب، دور باشد.

بیشتر بدانید . .
بازرسی فنی آسانسور
الزامات طراحی اولیه محل آسانسور
الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

تاییدیه وزارت کار آسانسور و پله برقی

الزامات ارتینگ

بازرسی فنی و ایمنی آسانسور ،انواع بالابر و پله های برقی

الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی ایجاب می کند که مهندسین ناظر و کارفرمایان صنعت برای اطمینان و ایمنی بیشتر و قبل از صدور پایان کار، از نهاد مربوطه مانند سازمان استاندارد کشوری و استانی تاییدیه ایمنی و نیز تاییدیه کیفیت آسانسور را اخذ نمایند.

مهمترین دلیل برای توجه به الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی این است که این وسیله پرکاربرد مستقیماً با جان انسان ها در ارتباط است. ملزوم بودن به الزامات قانونی آسانسور ایمنی مسافرین آن را همیشه حفظ کرده و استفاده بهینه از این تکنولوژی را برای انسان ها محقق می کند.الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

اتاقک آسانسور

نکته بسیار مهم درباره الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی این است که سازمان ملی استاندارد، اعتبار یکساله برای تمامی گواهینامه ها صادر می کند و مالکان و مدیران ساختمان باید بعد از به پایان رسیدن مدت مشخص شده دوباره برای بازرسی و اخذ تاییدیه های آسانسور، توسط مشاوران وزارت کار و رفاه اجتمایی اقدام کنند و صحت عملکرد آسانسور و بالابرهای خود را بازرسی و تاییدیه سلامت دستگاه را دریافت کنند .

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی انواع آسانسور، بالابر و پله های برقی  یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از وزارت صنعت معدن تجارت، وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان ملی استاندارد برای صدور تاییدیه انواع آسانسور، بالابر و پله های برقی، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

بیشتر بدانید . .
بازرسی پله برقی

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی لیفتینگ  و صدور گواهینامه سلامت (سرتیفیکیت) را بر اساس ISIRI 6303-1 مقررات ایمنی ساختار و نصب آسانسورهاي برقی و ISIRI 6303-2   سازمان ملی استاندارد با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام خواهیم داد .

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.