شیب پله برقی

شیب پله برقی

5/5 - (7 امتیاز)

شیب پله برقی بازرسی پله برقی

شیب پله ‌برقی

بر طبق استاندارد EN115 زاویه شیب پله‌برقی در صورتی که ارتفاع پله‌برقی (فاصله کف تا کف دو طبقه متوالی) کمتر از 6 متر باشد، نمی‌تواند بیش از °35 باشد.

این در حالی است که اکثر شرکت‌های سازنده پله‌برقی ها را فقط با دو زاویه °30 و °35 می‌سازند.

شیب پله برقی
شیب پله برقی

تعداد پله‌های افقی

تعداد پله‌های افقی در قسمت بالای پله‌برقی و پایین آن که مسطح می‌باشد 2 پله یا 3 پله می‌باشد. هر چه تعداد پله‌های افقی بیشتر باشد، پیاده و سوار شدن افراد با سهولت بیشتری انجام می‌شود. در اماکن عمومی نظیر مترو ها و ایستگاه‌های مسافری توصیه می‌شود که تعداد پله‌های افقی 3 پله انتخاب شود.

بیشتر بدانید . .
بازرسی پله برقی

اخیراً متروی سنگاپور پله‌برقی‌هایی با تعداد 4 پله افقی به صورت ویژه به یکی از سازندگان معتبر سفارش داده است تا مسافران فرصت بیشتری برای حفظ تعادل و سهولت در سوار و پیاده شدن داشته باشند.

در صورتی که زاویه شیب پله‌برقی 30 درجه باشد از 3 پله افقی استفاده می‌شود.

بدیهی است طراحان طول پله‌برقی را متناسب با تعداد پله‌های افقی در نظر خواهند گرفت.

روش‌های مختلف چیدمان

تاییدیه وزارت کار پله برقی

چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش تکی

عملی‌ترین روش جابه‌جایی مسافر بین سه سطح متفاوت می‌باشد. در چیدمان تکی مسافرین باید برای رسیدن به پله بعدی مسیر کوتاهی را طی نمایند. به لحاظ استراتژیک این مسـیر کوتاه می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه برای خریدار منجر به فروش بیشتر گردد.

این نوع آرایش بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که جریان حرکت افراد به یک سـمت باشد. به عـنوان مثال در مرکز تجـاری حرکت مسافران به سمت بالا توسط پله‌برقی‌هایی که در یک سـمت ساختمان هستند و حرکت مسافران به سمت پایین توسط پله‌برقی‌هایی که در سمت دیگر ساختمان هستند ؛ انجام می‌گیرد.

شیب پله برقی
شیب پله برقی

بازرسی فنی و ایمنی آسانسور ،انواع بالابر و پله های برقی

نشتی جریان (ارتینگ) بازرسی چاه ارت

الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی ایجاب می کند که مهندسین ناظر و کارفرمایان صنعت برای اطمینان و ایمنی بیشتر و قبل از صدور پایان کار، از نهاد مربوطه مانند سازمان استاندارد کشوری و استانی تاییدیه ایمنی و نیز تاییدیه کیفیت آسانسور را اخذ نمایند.

مهمترین دلیل برای توجه به الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی این است که این وسیله پرکاربرد مستقیماً با جان انسان ها در ارتباط است. ملزوم بودن به الزامات قانونی آسانسور ایمنی مسافرین آن را همیشه حفظ کرده و استفاده بهینه از این تکنولوژی را برای انسان ها محقق می کند.

نکته بسیار مهم درباره الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی این است که سازمان ملی استاندارد، اعتبار یکساله برای تمامی گواهینامه ها صادر می کند و مالکان و مدیران ساختمان باید بعد از به پایان رسیدن مدت مشخص شده دوباره برای بازرسی و اخذ تاییدیه های آسانسور، توسط مشاوران وزارت کار و رفاه اجتمایی اقدام کنند و صحت عملکرد آسانسور و بالابرهای خود را بازرسی و تاییدیه سلامت دستگاه را دریافت کنند .

بیشتر بدانید . .
آسانسور در ایران

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی انواع آسانسور، بالابر و پله های برقی  یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از وزارت صنعت معدن تجارت، وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان ملی استاندارد برای صدور تاییدیه انواع آسانسور، بالابر و پله های برقی، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی لیفتینگ  و صدور گواهینامه سلامت (سرتیفیکیت) را بر اساس ISIRI 6303-1 مقررات ایمنی ساختار و نصب آسانسورهاي برقی و ISIRI 6303-2  سازمان ملی استاندارد با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام خواهیم داد .

از آنجا که حرکت مسافرین در طول ساختمان دچار وقفه می‌شود، روی هم رفـته زمان حرکت برای رسیدن به طبقات بالاتر افزایش می‌یابد. پله‌برقی‌هایی آسان‌تر مورد استفاده مسـافرین قرار می‌گیرند که از نظر چـیدمان بتوانند مسافر را با طی کوتاه‌ترین مسـافت به پایین ( مکان آغازین) برگردانند.

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.