نشتی جریان (ارتینگ)

نشتی جریان (ارتینگ)

5/5 - (7 امتیاز)

نشتی جریان (ارتینگ) بازرسی چاه ارت

( محتوای مطالب ) حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه .

نشتی جریان (ارتینگ)

این جریان نشتی ایجاده شده بروی دستگاه و جریان ناشی از اتصال کوتاه به چه ترتیبی در دستگاه ارت الکترونیکی کنترل می شود ؟

پاسخ شرکت تولید کننده : بصورت گرما تلف می شود.

یعنی شما می فرمائید دستگاه ارت الکترونیکی که به عنوان جایگزین چاه ارت استفاده می شود این جریان تخلیه رو بصورت گرما کنترل میکند به نظر شما این دستگاه ارت الکترونیکی خودش یک منبع خطر برای یک مجموعه نخواهد بود ؟

پاسخ شرکت تولید کننده : البته این دستگاه ارت الکترونیکی یه تکنولوژی داره که محرمانه هست و ما نمیتوانیم به شما بگیم که این گرما رو در خودش چگونه دفع میکنه و حتی این دستگاه رو در یکی از دانشگاههای معتبر کشور تست EMC کردن و حتی استاندارد لازم هم پاس کرده و ما در فکر این هم هستیم که خود دستگاه رو هم توسط یکی از شرکتهای بیمه بتوانیم برای خریدارها بیمه نمائیم.

نشتی جریان (ارتینگ)
نشتی جریان (ارتینگ)

تاییدیه چاه ارت

تست EMC که شما فرمودین دستگاه شما اخذ کرده در واقع تست تداخل امواج مغناطیسی هست یعنی اینکه دستگاه ارت الکترونیکی هیچ تداخل مغناطیسی به دستگاههای الکترونیکی اطراف خودش نمیگذاره این تائیدیه شما هیچ اطمینان خاطر به خریداران این دستگاه نخواهد داد چرا چون دائم خریداران باید نگران انفجار و حریق احتمالی در این دستگاه باشند ، چطور شما می فرمائید این دستگاه تکنولوژی خاصی داره و انحصارا دست شماست حتما اون قسمت از مدار الکترونیکی که داخل رزین پوشانده شده رو می فرمائید؟ اساس دستگاه شما بر مبنای تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ساخته شده است مطمئنا ار عناصر الکترونیک قدرت جهت مدار فرمان و کنترل و مدارهای الکتریکی همچون کنتاکتور و کلید استاپ استارت و کلید منیاتوری تشکیل شده است که علاوه بر اینکه خودشون مصرف کننده انرژی الکتریکی هستن چطور میتوانند گرما و این جریان نشتی و جریان حاصل از اتصال کوتاه رو در خودشون کنترل کنند و دچار تولید گرما و حرارت و انفجار و حریق نشوند ؟

بیشتر بدانید . .
Everyone can paint, so do you!

اجرای چاه ارت

ما برای فهم بیشتر این موضوع مثال ساده ای برای مسئولین شرکت زدم ” همه ما مطمئنا از خودرو استفاده می کنیم مصرف اکثر خودروهای ما با سوخت بنزین تامین میشه چه لزومی دارد ما به پمپ بنزین برویم خوب همه ما دو گالن 20 لیتری بنزین گوشه خانه بگذاریم و در مواقع لزوم از این دو گالن بنزین برای سوخت خودرو استفاده کنیم ؟مطمئنا این حرکت ما یک حرکت اشتباه است چون ما هر لحظه باید نگران انفجار و یا آتش سوزی در منزل خودمان باشیم ، دستگاه ارت الکترونیکی شما که به گفته خودتون جایگزین بسیار مناسب چاه ارت است دقیقا حکم همین دو گالن بنزین رو داره تازه شما می فرمائید قراره دستگاه رو هم بیمه کنید ؟ ما داریم دستگاه ارت الکترونیکی رو به عنوان جایگزین چاه ارت خریداری می کنیم و اون رو داخل مجموعه خود قرار میدهیم که هر لحظه باید نگران باشیم این دستگاه بر اثر عبور جریان نشتی و جریان اتصال کوتاه بوجود آمده از سوی مصرف کننده خطر انفجار و آتش سوزی رو داشته باشد برای حفاظت خود دستگاه شما چه فکری کرده اید این دستگاه شما رو ما باید داخل حیاط یا داخل تراس و یا در یک اتاق کاملا مسلح و ایمن قرار بدیم ؟مگر احداث یک حلقه چاه ارت انقدر کار دشواری هست که ما به جای آن از دستگاه ارت الکترونیکی استفاده کنیم ؟”

بیشتر بدانید . .
ارتینگ چیست

تست چاه ارت

پاسخ شرکت تولید کننده : کنتور برق هم برای ساختمان امکان دارد خطر ساز باشد.

قیمت دستگاه ارت الکترونیکی چقدر است ؟

پاسخ شرکت تولید کننده: برای مصارف مسکونی سه میلیون تومان برای مصارف صنعتی نه میلیون تومان

اطفاء حریق دستی بر مبنای CO2

شما می فرمائید 2000 دستگاه ارت الکترونیکی با این قیمت به مشتریهای خود فروخته اید ؟ چطور مشتریهای شما بدون برآورد و مقایسه با هزینه اجرای چاه ارت بهای عجیب و زیادی بابت این دستگاه باید پرداخت کنن ؟ من برای شما در هر ساختمان مسکونی با صفحه 3*50*50 با سیم مقطع 35 و حفر چاه به عمق 5 متر و مواد مخصوص چاه ارت مطابق استاندارد مبحث 13 نظام مهندسی در هر جای ایران چاه ارت اجرا میکنم با دو میلیون تومان نهایتا با صفحه بزرگتر و مقطع سیم بیشتر برای کارخانجات صنعتی با حداگثر پنج میلیون تومان چطور مشتریهای شما این هزینه گذاف و بیهوده رو به دستگاه ارت الکترونیکی باید پرداخت کنن که خود اون دستگاه هم نیاز به اجرای چاه ارت داره ؟ تازه این دستگاه شما هم مثل یه دستگاه الکتریکی هر لحظه به عنوان مصرف کننده عمل میکنه و برای مشترکین هزینه کیلووات ساعت داره ؟استهلاک قطعات الکترونیکی و الکتریکی این دستگاه ارت الکترونیکی رو چکار کنیم آیا این تبعات مالی و ریالی برای خریداران این محصول نخواهد داشت ؟مطابق استاندارد IEC , BS,IEEE هیچ دستگاهی جایگزین چاه ارت نخواهد بود و الزام بر اجرای چاه ارت و و رعایت اصول همبندی در هر شرایط شده است .

نشتی جریان (ارتینگ)
نشتی جریان (ارتینگ)

اجرای صحیح چاه ارت با رعایت استاندارد و متریال مناسب بیش از 30 سال قابل استفاده می باشد چه کسی ادعا کرده که عمر چاه ارت سه سال است ؟ دستگاه ارت الکترونیکی چند سال عمر میکند ؟ دستگاه ارت الکترونیکی در واقع یک دستگاه محافظ جان است که به عنوان حفاظت پشتیبان در کنار اجرای چاه ارت وسیستم ارتینگ قابل استفاده است در واقع دستگاه ارت الکترونیکی همون کلید کنترل جریان نشتی یا همون کلید محافظ جان (RCD) می باشد . دستگاه ارت الکترونیکی تولید شرکت شما حتی قادر به حذف هارمونیک های بوجود آمده در شبکه به گفته خودتان هم نیست و این خود ضعف سیستم طراحی حفاظتی شما هم هست ، به نظر بنده که عضو کوچکی از خانوده ارتینگ هستم دستگاه شما از نظر فنی و از نظر اقتصادی هیچ توجیهی برای جایگزینی چاه ارت نخواهد داشت و مطمئنا تفکر ایجاد چنین دستگاهی از نظر مهندسین برق قطعا کار عبث و بیهوده ای می باشد و من خواهشی از شما دارم و اون هم اینه که از طریق عوام فریبی و انظار عمومی مردم ، واژه جایگزین چاه ارت رو از تبلیغ این دستگاه بردارید و واژه حفاظت پشتیان در کنار چاه ارت رو به این دستگاه خطاب کنید من به هیج وجه منکر زحمات همکاران شما و مسئولین شرکت شما نخواهم شد و آرزو میکنم در تولید این دستگاه به عنوان دستگاه حفاظت پشتیبان همانند کلید محافظ جان و یا ترانس ایزوله موفق باشید .

بیشتر بدانید . .
Become a master of backyard tiling

در پایان شما خوانندگان محترم تصمیم بگیرید از چاه ارت استفاده کنید یا ارت الکترونیکی

تاییدیه وزارت کار چاه ارت

تاییدیه سیستم اتصال به زمین (ارتینگ)

از نکات مهم در صنعت و ساختمان توجه به مسائل مربوط به صدمه دیدن دستگاهها و افراد است. یکی از این مسائل اضافه ولتاژ های تولید شده در بدنه و یا حتی  ولتاژ های بسیار زیاد و خطرناک ناشی از برخورد صاعقه با دکل های کامپیوتری و سرور میباشد. به منظور حصول اطمینان از عدم مواجهه با این مسئله  و کاهش حوادث برق ‌گرفتگی در صنعت، بازرسی فنی و تست چاه ارت (سیستم اتصال به زمین) انجام میشود.

اندازه گیری مقاومت سیستم اتصال به زمین ( ارتینگ ) به صورت سالانه توسط متخصصین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام میشود. اما لازم به ذکر میباشد که مراکز درمانی و بیمارستانی وجایگاه های سوخت باید به صورت ماهانه اندازه گیری شوند و هر شش ماه گواهی سلامت دریافت کنند.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی انواع سیستم اتصال به زمین  یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی و اجرای تخصصی انواع سیستم ارتینگ است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از وزارت صنعت معدن تجارت برای اجرا و وزارت کار و رفاه اجتماعی برای صدور تاییدیه سیستم ارتینگ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی و طراحی و اجراء در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

بیشتر بدانید . .
تاییدیه چاه ارت

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی برق  و صدور گواهینامه سلامت (سرتیفیکیت) را بر اساس مقررات ملی ساختمان سازمان نظام مهندسی کشور با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم.

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.