5/5 - (7 امتیاز)

چاه ارت ( سیستم اتصال به زمین )

از نکات مهم در صنعت و ساختمان توجه به مسائل مربوط به صدمه دیدن دستگاهها و افراد است. یکی از این مسائل اضافه ولتاژ های تولید شده در بدنه و یا حتی  ولتاژ های بسیار زیاد و خطرناک ناشی از برخورد صاعقه با دکل های کامپیوتری و سرور میباشد.

به منظور حصول اطمینان از عدم مواجهه با این مسئله  و کاهش حوادث برق ‌گرفتگی در صنعت، بازرسی فنی و تست چاه ارت (سیستم اتصال به زمین) انجام میشود.

چاه ارت ( سیستم اتصال به زمین )
چاه ارت ( سیستم اتصال به زمین )

تاییدیه چاه ارت

اندازه گیری مقاومت سیستم اتصال به زمین ( ارتینگ ) به صورت سالانه توسط متخصصین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام میشود. اما لازم به ذکر میباشد که مراکز درمانی و بیمارستانی و جایگاه های سوخت باید به صورت ماهانه اندازه گیری شوند و هر شش ماه گواهی سلامت دریافت کنند .

تاییدیه چاه ارت
تاییدیه چاه ارت

تست سیستم ارت

در طول این  پروسه، علاوه بر اندازه گیری ‌مقاومت چاه ارت و یا صاعقه‌گیر، سیستم همبندی نیز بررسی میشود زیرا تنها در صورت بازرسی سیستم  همبندی  است که میتوان در مورد مناسب بودن مقاومت چاه ارت یا صاعقه‌ گیر اظهار نظر نمود. پس به طور کلی اندازه ‌گیری مقاومت چاه ارت به تنهایی بدون بازرسی سیستم همبندی کاری غیر اصولی و غیر حرفه‌ ای بوده و منتج به نتیجه خاصی نخواهد شد.

تست سیستم ارت
تست سیستم ارت

شرکت های تست چاه ارت

در آخر در صورت مناسب بودن مقاومت چاه ارت (متناسب با سیستم همبندی) گواهینامه بازرسی مربوطه صادر میگردد . لازم به ذکر میباشد طبق قوانین جدید وزارت کار تمامی تاییدیه ها باید توسط شرکت های دارای صلاحیت صادر شوند .

شرکت های تست چاه ارت
شرکت های تست چاه ارت

قیمت تست چاه ارت

قیمت تست چاه ارت رابطه مستقیم به نوع سیستم اتصال به زمین و تعداد دستگاه های متصل به آن دارد، در واقع هر چه تعداد حلقه چاه های ارت و دستگاه های متصل به آن در یک پروژه بیشتر باشد به همان تناسب قیمت ها نسبت به یک حلقه چاه ارت پایینتر میباشد.

شرکت آریا ایمن آوات جهت حفظ و صیانت از نیروی کار و بالا بردن سطح رعایت مسائل ایمنی و حفاظت فنی در کشور، همواره سعی کرده که هزینه های دریافت گواهی سلامت (سرتیفیکیت) را پایین آورده و با راه کارهای مقرون به سرفه در این راستا به کارفرمایان گرامی  یاری رساند .

قیمت تست چاه ارت
قیمت تست چاه ارت

شرکت بازرسی آریا  ایمن آوات  با در اختیار داشتن نمایندگی در کلیه استان‌ های  بزرگ کشور و به پشتوانه  سال ‌ها تجربه و با بهرهگیری از کادری متخصص و تجهیزات پیشرفته  خدمات تخصصی تست چاه ارت و بازرسی ارتینگ را بر اساس دستورالعمل‌ های وزارت کار و همچنین استانداردهای مربوطه در سریع‌ ترین زمان و  رقابتی ‌ترین قیمت به انجام میرساند.

دستورالعمل اندازه گیری مقاومت الکترود زمین و ویژه خاک

در روش تست چاه ارت با ارت تستر یا تست چاه ارت با سه میله استفاده میشود یکی از میله هارا به سیم مسی که بالا آورده ایم وصل میکنیم و دوتای 

تست چاه ارت یا میله ارت  نباید با روش های قدیمی و مرسوم قدیمی انجام شود ،بایدسعی برآن باشد که با روشهای جدیدتری تست چاه ارت را انجام داد.

صاعقه گیر وسیله ای است که در بلندترین نقطه ساختمان قرار میگیرد و با توجه به اینکه صاعقه بر کوتاه ترین فاصله ابر و زمین تخلیه میگردد . . 

تست چاه ارت به منظور حصول اطمینان از صحت کار کرد سیستم ارتینگ در مقابل اضافه ولتاژهای تولید شده در بدنه که موجب صدمه 

برای دریافت مشاوره در خصوص تست سیستم ارتینگ ، چاه ارت و صاعقه گیر با کارشناسان شرکت آریا ایمن آوات در تماس باشید​