نکات ایمنی کار با جرثقیل

نکات ایمنی کار با جرثقیل

Rate this post

نکات ایمنی کار با جرثقیل

نکات ایمنی کار با جرثقیل

فعالیت ایمن با جرثقیل متحرک:

– محل قرار گیری جرثقیل بایستی قبل از شروع به کار بطور کامل بررسی شده و از احتمال نشست جک ها و انجام اقدامات مقتضی قبل از استقرار جرثقیل مطمئن گردید.

– در زیر جک ها هنگام استقرار می بایست الوار مناسب قرار گیرد.

– جرثقیل نباید بار خود را حمل نماید حتی در صورتی که توانایی انجام این عملیات را داشته باشد.

– در زمان حرکت، غیر از راننده/اپراتور هیچ فردی حتی ریگر و علامت دهنده حق سوار شدن به جرثقیل را ندارد.

– در زمان پارک کردن جرثقیل می بایست از جک های تعادلی به طور ایمن استفاده گردد.

بیشتر بدانید . .
Donec pede justo, fringilla vel

– جابجایی جرثقیل فقط باید با اجازه سرپرست مربوطه و صرفا جهت انجام امور مربوط به حمل و نقل تجهیزات باشد. جابجایی دستگاه بجز مورد فوق اکیدا ممنوع است.

– بجز در شرایط کمک رسانی و امداد (در صورت نیاز) و با رعایت اصول ایمنی، حمل و نقل افراد توسط جرثقیل ممنوع است.

– تغییر در تجهیزات جرثقیل مانند افزایش طول بوم و یا بازکردن متعلقات بایستی تحت نظر بازرس فنی صلاحیت دار انجام پذیرد.

بازرسی

طرح ریزی، استقرار، نصب و برچیدن و کار ایمن با جرثقیل برجی:

– در استقرار جرثقیل باید تمام مواردی که ممکن است بر عملکرد ایمن آن اثر بگذارد به ویژه موارد زیر در نظر گرفته شود:

* فرد صلاحیت دار گروه نصاب باید از طریق محاسبات فنی اطمینان دهد که بار ایجاد شده به وسیله جرثقیل، از طریق زمین یا بوسیله هر نوع سیستم باربر پی تحمل می گردد.

* بارهایی که بوسیله جرثقیل به زمین یا پی تحمیل می شود باید از طریق سازنده جرثقیل با اسناد و مدارک مربوطه بدست آید.

نکات ایمنی کار با جرثقیل
نکات ایمنی کار با جرثقیل

تاییدیه جرثقیل

* در بارگذاری زمین یا پی باید ترکیب اثرات زیر در نظر گرفته شود:

– وزن جرثقیل و ملحقاتی نظیر وزنه های تعادل (وزنه های نصب شده روی جرثقیل های برجی و پاره سنگ وزنه هایی که در قسمت پایه جرثقیل به منظور حفظ تعادل نصب می شود در صورت وجود.

– بار مرده شامل وزن بار و هر نوع ملحقات باربرداری.

بیشتر بدانید . .
نکات بازرسی فنی جرثقیل

– بارگذاری باد که به علت سرعت باد، بیشتر از حداکثر مقدار مجاز آن بوجود می آید. این مقدار با توجه به موقعیت محل تعیین می گردد.

– بار تحمیل شده در شرایط سرویس بیشتر خواهد بود اما در شرایط خارج از سرویس و حین نصب و برچیدن نیز باید دقیقا بررسی شود. توزیع نیروهای افقی و عمودی معمولا بصورت غیر یکنواخت می باشد. به همین دلیل و نیز به واسطه در نظر گرفتن سایر اثرات غیر قابل پیش بینی از یکسری ضرایب افزایش بار استفاده می گردد.

بازرسی لیفتراک

– در نظر گرفتن خطراتی که در مجاورت جرثقیل وجود دارد مانند خطوط و کابل های هوایی برق، سازه ها و تاسیسات مجاور، وسایل نقلیه و سایر جرثقیل ها و تاسیسات زیرزمینی باید مورد توجه قرار گیرد.

– شالوده جرثقیل باید بطور اطمینان بخشی از تاسیسات زیر زمینی (شامل لوله های گاز و آب یا کابل برق) دور باشد.

– مسیر باربرداری جرثقیل در صورت امکان باید علامت گذاری و مرزبندی شود به گونه ای که بین هر بخشی از جرثقیل و موانع موجود در مسیر، فاصله ایمنی حداقل به میزان 600 میلی متر در نظر گرفته شود.

– در هنگام استقرار جرثقیل، رعایت فاصله ایمن از خطوط انتقال برق و تاسیسات الکتریکی مطابق دستورالعمل مربوطه و با هماهنگی شرکت برق شهرستان/شهر صورت گیرد.

نکات ایمنی کار با جرثقیل
نکات ایمنی کار با جرثقیل

استاندارد جرثقیل

گواهی نامه سلامت انواع جرثقیل

به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع جرثقیل بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع جرثقیل است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بازرسی تاور کرین، بازرسی جرثقیل موبایل، بازرسی کلایمر، بازرسی بالابر کارگاهی، بازرسی جرثقیل سقفی و دروازه ای بازرسی جرثقیل مونوریل و بازرسی تجهیزات باربرداری (تسمه و بلت و چشمی و شگل و غیره) خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست بار جرثقیل از مراحل مهم روند بازرسی جرثقیل میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست بار را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن جرثقیل را مشخص می‌کنیم.

بیشتر بدانید . .
بازرسی فنی و تست لیفتراک

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی جرثقیل، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی جرثقیل در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

طبقه بندی ساختمان ها

پشتیبانی سایت

Comments for this post are closed.