تست استاتیک جرثقیل

تست استاتیک جرثقیل

5/5 - (8 امتیاز)

تست استاتیک جرثقیل

تست استاتیک جرثقیل

بازرسی جرثقیل

برای انجام تست استاتیک و دینامیک جرثقیل می توانید از افراد متخصص، بازرسان ویژه یا حتی خود اپراتور جرثقیل استفاده کنید. این کار زیاد سخت نیست، البته با رعایت قوانین موجود و پرهیز از هر گونه شتاب زدگی. شما می توانید برای این کار از نهادهای مربوطه و استاندارد ملی کمک بگیرید.

بازرسی تاورکرین

مهمترین تست استاتیک و دینامیک جرثقیل؟

تست استاتیک و دینامیک جرثقیل را می توان بر اساس استاندارد ISO 4310، انجام داد، اما قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است بدانید که تست استاتیک و دینامیک چیست؟

ما در ادامه این مقاله شما را با تعاریف دقیق و ویژگی های هر یک از تست استاتیک و دینامیک جرثقیل آشنا می کنیم.

تست استاتیک جرثقیل
تست استاتیک جرثقیل

بازرسی لیفتراک

تست استاتیک جرثقیل:

معمولا برای سنجش توانایی بالا بردن بار و میزان استقامت بخش های مختلف جرثقیل از تست های استاتیک استفاده می کنند بعد از انجام تست استاتیک باید موارد زیر را بررسی و از نتایج آن اطمینان حاصل کنید:

  • ترک خوردگی
  • بلند شدن رنگ
  • تغییر شکل دائم
  • جدا شدن اتصالات
  • آسیب بر عملکرد و ایمنی
بیشتر بدانید . .
فلاپ و انتخاب نوع جرثقیل

توجه داشته باشید که هنگام تست استاتیک جرثقیل، شما باید هر وینچ را بطور جداگانه و همراه با حرکات توام با آن انجام دهید.

بازرسی بالابر

در تست استاتیک می بایست با توجه به مشخصات فنی هر کدام از جرثقیل ها، شما حداکثر وزن را بر روی سیم بکسل اعمال کنید تا از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید (حداکثر وزن هر کدام از جرثقیل ها به صورت دقیق در دفترچه راهنمای آن قید شده است). همچنین باید تست حداکثری نیروی خمشی و محوری را روی اجزای اصلی جرثقیل اعمال کنید.

تاییدیه جرثقیل

مدت زمان تست استاتیک جرثقیل با توجه به استانداردهای موجود حداقل ۱۰ دقیقه است، برای این کار شما باید وزنه آویزان از جرثقیل را به اندازه ی ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر از روی زمین بلند کنید تا بعد از سپری کردن تایم مورد نظر نتیجه برای شما مشخص گردد.

به این نکته بسیار مهم دقت کنید که تست استاتیک و دینامیک جرثقیل یک نیاز تلقی می شود و بهتر است به آن عمل کنید.

الزامات طراحی اولیه محل آسانسور

بازرسی فنی جرثقیل

برای انجام تست استاتیک جرثقیل باید وزنه شما ۱.۲۵ برابر باری باشد که هنگام کار کردن با جرثقیل، مجاز به برداشتن و جابجایی آن هستید (وزن قلاب و وزن ابزاری که قرار است وزنه تست با آن برداشته شود نیز باید در کل وزن بار اضافه شود).

بیشتر بدانید . .
Venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis

البته این نکته را فراموش نکنید که شما باید متناسب با قوانین ملی، تست استاتیک جرثقیل را انجام دهید، ممکن است مقدار ۱.۲۵ برابر کمتر و یا بیشتر از قوانین شما باشد. البته نکات زیادی در رابطه با تست استاتیک و دینامیک جرثقیل وجود دارد که می توانید در سایر مقالات با آنها آشنا شوید.

تست استاتیک جرثقیل
تست استاتیک جرثقیل

تاییدیه وزارت کار جرثقیل

گواهی نامه سلامت انواع جرثقیل

 به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع جرثقیل بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع جرثقیل است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بازرسی تاور کرین، بازرسی جرثقیل موبایل، بازرسی کلایمر، بازرسی بالابر کارگاهی، بازرسی جرثقیل سقفی و دروازه ای بازرسی جرثقیل مونوریل و بازرسی تجهیزات باربرداری (تسمه و بلت و چشمی و شگل و غیره) خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست بار جرثقیل از مراحل مهم روند بازرسی جرثقیل میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست بار را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن جرثقیل را مشخص می‌کنیم.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی جرثقیل، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی جرثقیل در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

بیشتر بدانید . .
Ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.