علامت دهنده جرثقیل

5/5 - (7 امتیاز)

علامت دهنده جرثقیل

علامت دهنده جرثقیل باید:

* ماهر و مجرب باشد.

* دارای قدرت بینایی، شنوایی و عکس العمل و چالاکی مناسب باشد.

* قادر به تشخیص فاصله ها، ارتفاع و فاصله ایمن بین بار با سایر موانع باشد.

* در مورد شیوه علامت دهی آموزش دهی دیده باشد و مجموعه علامت مربوطه را بفهمد.

* جایی که از تجهیزات شنیداری مانند بی سیم استفاده می شود توانایی فرستادن دستور شفاهی واضح و دقیق را داشته باشد.

علامت دهنده جرثقیل
علامت دهنده جرثقیل

* توانایی هدایت و جابجایی ایمن جرثقیل و بار را داشته باشد.

* برای انجام وظایف علامت دهی منصوب شده باشد.

* از مسئولیت های راننده جرثقیل و قلاب انداز آگاهی کامل داشته باشد.

* در جاهایی که به وسیله راننده قابل رویت نیست و لازم است که علامت دهی تداوم داشته باشد ممکن است از علامت دهنده دیگری برای بازگو کردن علائم به راننده استفاده گردد.

* در صورت علامت دهی به وسیله بی سیم دستورات شفاهی باید به طور پیوسته تکرار شود و با قطع دستور پیوسته راننده ملزم به توقف کلیه حرکات جرثقیل می باشد.

* هنگامی که لازم است علامت دهنده موقعیت خود را ترک نماید باید شخص واجد شرایط دیگری را به طور واضح به راننده معرفی نموده و اطمینان حاصل نماید که راننده متوجه این تغییرات شده است.

وظایف راهنما و ریگرها

علامت دهنده جرثقیل
علامت دهنده جرثقیل

1)  مهمترین کار اساسی ریگر این است که نصب بار را به طرز صحیحی انجام دهد که این کار شامل انتخاب روش و انجام عملیات نصب، محافظت از بار، کنترل عملیات نصب و تست باربرداری برای کنترل استحکام بار می باشد.

بیشتر بدانید . .
تست استاتیک جرثقیل

2) تحت شرایط عادی، تنها یک نفر برای راهنمایی اپراتور جرثقیل تعیین شده است که وی بایستی همواره در دید کامل و یا در تماس با اپراتور جرثقیل باشد.

3) موارد خاصی از باربرداری وجود دارد که برای راهنمایی به اپراتور نیاز به دو نفر می باشد که شخص ارشد و ماهر باید در موقعیتی قرار بگیرد که همواره توسط اپراتور قابل مشاهده باشد. در طول این نوع عملیات پیشنهاد می شود که آن ها از ارتباط رادیویی استفاده کنند.

4) اگر در هر زمانی اپراتور جرثقیل نتواند شخص اخطار دهنده را ببیند یا با وی ارتباط داشته باشد، بایستی بلافاصله عملیات متوقف شود تا زمانی که بتواند دوباره با او ارتباط برقرار کند.

شیب پله برقی بازرسی پله برقی

Comments for this post are closed.