نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

5/5 - (7 امتیاز)

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

بازرسی جرثقیل

نکات ایمنی کار با جرثقیل

اگر جرثقیل در شعاعی کمتر از 6 کیلومتر از فرودگاه/فرودگاه کوچک به کار گرفته شود و ارتفاع آن بیش از 10 متر یا بلند تر از سازه ها و درختان مجاور فرودگاه باشد فرد مسئول نصب باید با مسئولین فرودگاه مشورت نموده و موارد ایمنی لازم مطابق قوانین ناوبری هوایی را از آن ها کسب نماید.

تاییدیه جرثقیل

– نصب و برچیدن جرثقیل باید دقیقا مشابه عملیات بلند کردن بار طرح ریزی گردیده و بطور مناسب بر آن نظارت شود. شیوه نصب و برچیدن شامل موارد زیر است:

* نصب و برچیدن جرثقیل باید مطابق کتابچه راهنما و دستورالعمل های سازنده جرثقیل صورت گیرد.

* کلیه پرسنلی که مشغول نصب و برچیدن جرثقیل هستند، باید دارای تجربه و تخصص کافی بوده و آموزش کافی را در این زمینه دیده باشند.

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها
نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

بازرسی فنی جرثقیل

* هر نوع تغییر در شیوه های تعیین شده نصب و برچیدن باید بوسیله طراح جرثقیل یا یک مهندس ناظر با تجربه تایید شود، تا اطمینان حاصل شود که بخش های مکانیکی و سازه ای جرثقیل تحت بارگذاری بیش از اندازه قرار نمی گیرند.

بیشتر بدانید . .
فلاپ و انتخاب نوع جرثقیل

بازرسی بالابر

آسانسور در ایران

* باید بر روی تمام قطعاتی که بخش های اصلی جرثقیل را تشکیل می دهند و به منظور سهولت در جابجایی از هم جدا شده اند، به ویژه اجزایی که بر پایداری جرثقیل اثر خواهند گذاشت، علائم و شماره های واضحی حک گردد. در کنار این علامت گذاری یا درج شماره باید نقشه هایی با همان سیستم شماره گذاری که جزئیات دقیق نصب را به زبان ساده شرح می دهد نیز وجود داشته باشد بطوری که اطمینان حاصل گردد که در موقع سر هم کردن قطعات دقیقا در محل واقعی خود نصب می شوند.

بازرسی لیفتراک

– موارد زیر جهت تامین انرژی الکتریکی جرثقیل باید رعایت گردد:

* سازه جرثقیل، محفظه های موتور، پوشش های رسانای تجهیزات الکتریکی، کانال ها و نگهدارنده های فلزی کابل ها باید بطور مستقیم و موثر به زمین ارت شوند.

* مشخصات برق خروجی منبع تغذیه نظیر ولتاژ و آمپراژ باید متناسب با تجهیزاتی باشد که روی جرثقیل نصب می شوند. قبل از بررسی این اتطباق نباید اقدام به برقراری جریان بین منبع این تجهیزات نمود.

* کابل های تامین کننده انرژی الکتریکی جرثقیل باید به یکی از روش های زیر در برابر صدمه مکانیکی محافظت شوند؛

– نگهداری در داخل کانال های محافظ یا بر روی سینی.

– اتصال به سازه با استفاده از بست های مخصوص.

بازرسی تاورکرین نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

– پیش بینی قسمت هایی از سازه جرثقیل به منظور قرار دادن این کابل ها به گونه ای که کابل ها جزئی از سازه جرثقیل محسوب گردند.

بیشتر بدانید . .
تست استاتیک جرثقیل

– در حین فعالیت جرثقیل باید مراقب بود به کابل های جرثقیل صدمه وارد نگردد.

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها
نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

– علاوه بر کلیدهایی که قادر به قطع و وصل جریان الکتریکی هر کدام از حرکات جرثقیل هستند باید از کلید دیگری که دور از جرثقیل نصب می شود و قادر به قطع انرژی الکتریکی کل جرثقیل می باشد نیز استفاده گردد. تمامی این کلیدها باید در موقعیت خاموش off قفل شوند و بطور واضح در داخل تابلو برق اصلی قابل تشخیص باشند.

– هنگام تعویض قطعات باید از قطعات اصلی و سالم استفاده نمود.

– به منظور جابجا نمودن جرثقیل از محل مونتاز به محل انجام عملیات از روش های پیشنهادی شده سازنده جرثقیل استفاده گردد.

– جرثقیل باید کاملا تراز گردد. در غیر این صورت میزان اختلاف مجاز از وضعیت تراز باید به وسیله سازنده مشخص گردد و نصب بر همین اساس صورت گیرد.

نکات بازرسی فنی جرثقیل

نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

گواهی نامه سلامت انواع جرثقیل

 به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع جرثقیل بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع جرثقیل است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بازرسی تاور کرین، بازرسی جرثقیل موبایل، بازرسی کلایمر، بازرسی بالابر کارگاهی، بازرسی جرثقیل سقفی و دروازه ای بازرسی جرثقیل مونوریل و بازرسی تجهیزات باربرداری (تسمه و بلت و چشمی و شگل و غیره) خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست بار جرثقیل از مراحل مهم روند بازرسی جرثقیل میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست بار را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن جرثقیل را مشخص می‌کنیم.

بیشتر بدانید . .
نکات بازرسی فنی جرثقیل

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی جرثقیل، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی جرثقیل در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.