نکات بازرسی فنی جرثقیل

نکات بازرسی فنی جرثقیل

5/5 - (8 امتیاز)

نکات بازرسی فنی جرثقیل

نکات بازرسی فنی جرثقیل ایمنی کار با جرثقیل

حمل بار

– استاندارها و آیین نامه های ایمنی کار با جرثقیل به خصوص حمل بار به صورت دوره ای بازنگری می شوند.آن ها را مطالعه و دانش خود را به روز کنید.

– همواره در کار از افراد خبره و آموزش دیده استفاده کنید.

– حمل بار توسط راننده/اپراتور واجد شرایط به همراه حداقل یک ریگر (قلاب انداز) که دارای شرایط ذکر شده باشد، انجام پذیرد.

– وجود چارت و جدول بارکاری ایمن جرثقیل در داخل کابین الزامی است و باید کلیه رانندگان/اپراتور ها و ریگرهای جرثقیل با نحوه استفاده از آن آشنا بوده و آموزش کافی در این زمینه را دیده باشند.

– کلیه سرپرستان کارگاه ها باید از وجود برنامه منسجم ایمنی در زمینه حمل و نقل توسط جرثقیل ها اطمینان حاصل نمایند. استقرار این برنامه بر عهده مدیر HSE پروژه است. این امر به منظور رعایت موازین قانونی ملی و بین المللی و جلوگیری از بروز حوادث از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

– تمام تجهیزات حمل بار مربوط به جرثقیل باید دارای شماره و میزان بارکاری مجاز به همراه گواهینامه تست و آزمایش از سوی شرکت سازنده باشند.

بیشتر بدانید . .
سیم بکسل جرثقیل

بازرسی لیفتراک نکات بازرسی فنی جرثقیل

– انجام هر اقدامی که باعث برهم زدن شرایط ایمن کار با جرثقیل گردد ممنوع می باشد.

– حرکات جرثقیل اعم از بالا کشیدن بار، جابجایی جزءی بار، بالا و پایین بردن بازو و حرکات گردشی نباید به نحوی باشد که بار بر روی زمین کشیده شده یا راستای سیم بکسل به صورت غیر عمود بر امتداد زمین قرار گیرد. قبل از اینکه بار بلند شود امتداد سیم بکسل باید کاملا شاغولی باشد و باید با کنترل دقیق حرکات جرثقیل، از نوسان بار جلوگیری نمود.

– برای استفاده ایمن از جرثقیل باید سیستم های هدایت جرثقیل بصورت کاملا واضح نشانه گذاری شده تا حرکات به راحتی تحت کنترل راننده/اپراتور بوده و وی با آگاهی کامل جهت حرکت و جابجایی بار، اهرم ها را بکار گیرد. نشانه گذاری ها باید به زبان رسمی بوده و یا باید از یکسری علائم توافق شده بین المللی استفاده گردد.

نکات بازرسی فنی جرثقیل
نکات بازرسی فنی جرثقیل

– قبل از اینکه حرکت کاملا متوقف شود نباید جهت حرکت معکوس گردد مگر اینکه لوازم کنترلی موتور به گونه ای طراحی شده باشد که اجازه این کار را فراهم نماید.

-از تجهیزات ایمنی جرثقیل مانند محدودکننده های حرکت نباید به منظور متوقف نمودن آن استفاده شود.

– جرثقیل نباید در شرایطی که سرعت باد بیشتر از آنچه که در دستورالعمل جرثقیل ذکر شده به کار گرفته شود.

– فعالیت جرثقیل در شرایط نامساعد جوی (باران و برف) ممنوع بوده و در شرایط خاص، تحت اقدامات احتیاطی و با نظر مدیر HSE پروژه صورت گیرد.

بیشتر بدانید . .
نکات ایمنی کار با جرثقیل

بازرسی تاور کرین

– تحت هیچ شرایطی نباید از جرثقیل و ادوات آن در بیش از ظرفیت ثبت شده بر روی ان ها استفاده شود. انجام LOAD TEST با بار بیش از ظرفیت، تحت نظر مدیر HSE پروژه و کارشناس فنی واجد شرایط جهت بازرسی مجاز باشد.

– قطعاتی که پس از بلند شدن توسط جرثقیل باید هنگامی که معلق هستند تنظیم شده یا چرخش نموده و یا هدایت شوند بایستی قبل از شروع کار در محل مناسبی توسط طناب با طول مناسب و توسط فرد دیگری تحت کنترل قرار گیرد.نکات بازرسی فنی جرثقیل

– هنگامی که جابجایی بار در مسیری است که تردد و فعالیت افراد زیاد است، یا باید عملیات حمل را به زمان دیگری موکول نمود و یا تا پایان عملیات حملف باید در مسیر حرکت بار کلیه فعالیت ها ممنوع شود.

سیستم اعلام و اطفاء حریق

بازرسی جرثقیل

– کلید و پینچ ها باید دارای ترمز اضطراری باشند.

– برای اطمینان از نحوه صحیح اتصال بار و توان جرثقیل، باید ابتدا بار را چند سانتی متر (10 تا 30 سانتی متر) از زمین به آرامی بلند نموده و در صورت صحت و ایمن بودن شرایط به کار ادامه داد.

– راننده/اپراتور جرثقیل باید در هر حالت و به هر شکلی حرکات اجزاء جرثقیل را به آرامی انجام دهد.

– پایین آوردن بار صرفا با ترمز اکیدا ممنوع است.نکات بازرسی فنی جرثقیل

بیشتر بدانید . .
بازرسی فنی و تست لیفتراک

-هنگامی که جرثقیل تحت بار بوده و یا دستگاه روشن است ترک کابین جرثقیل توسط راننده اکیدا ممنوع است.

– تجمع یا استادن و یا حرکت در شعاع عملکرد جرثقیل ممنوع بوده و برای حفاظت این محدوده خطرناک باید علامات و موانع احتیاطی نصب شود.

نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

نکات بازرسی فنی جرثقیل
نکات بازرسی فنی جرثقیل

تاییدیه وزارت کار جرثقیل

گواهی نامه سلامت انواع جرثقیل

 به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع جرثقیل بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع جرثقیل است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بازرسی تاور کرین، بازرسی جرثقیل موبایل، بازرسی کلایمر، بازرسی بالابر کارگاهی، بازرسی جرثقیل سقفی و دروازه ای بازرسی جرثقیل مونوریل و بازرسی تجهیزات باربرداری (تسمه و بلت و چشمی و شگل و غیره) خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست بار جرثقیل از مراحل مهم روند بازرسی جرثقیل میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست بار را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن جرثقیل را مشخص می‌کنیم.نکات بازرسی فنی جرثقیل

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی جرثقیل، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی جرثقیل در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

بیشتر بدانید . .
اجزا انواع جرثقیل

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.