شکل ساده بویلر بخار

شکل ساده بویلر بخار

Rate this post

شکل ساده بویلر بخار

شکل ساده بویلر بخار

مشخصات بویلر شکل ساده

بویلر سیلندر شکل ساده: اولین پیشرفت در طراحی بویلر با اختراع بویلر سیلندر شکل آغاز شد. همچنان که از نامش پیداست این بویلر طراحی و ساختار ساده ای دارد. این بویلر از یک محفظه سیلندر شکل فلزی با انتهای کروی شکل به صورت افقی تشکیل شده، بعضی از این بویلر ها تا 10 متر طول داشتندو نصف سیلندر از آب پر شده و آتش یک سمت آن روشن می شود. گاز های داغ حاصل از اشتعال، ابتدا زیر سیلندر به سمت انتهای سیلندر حرکت می کنند. این کانال دودکش نام دارد و جنس آن از آجر می باشد.

بازرسی مخازن

پهلوی چپ و راست سیلندر نیز دو دودکش دیگر وجود دارد که بهم مرتبط هستند. گازهای مشتعل شده ابتدا زیر سیلندر جریان پیدا کرده و سپس به پهلوی چپ و راست سیلندر رفته و در نهایت با طی مسافت 36 متر (سه بار ابتدا تا انتها) از دودکش خارج می شود. در طول این پروسه با تبادل حرارت گازهای داغ با پوسته بیرونی سیلندر، آب درون آن داغ شده و تبدیل به بخار می شود. سرعت اشتعال سوخت به وسیله خفه کن یا تعدیل کننده (damper) دودکش کنترل می شود.

بیشتر بدانید . .
ایمنی بازرسی ظروف تحت فشار

بازرسی دیگ بخار

دیگ بخار / شکل ساده بویلر بخار

بالا آوردن یا پایین آوردن تعدیل کننده باعث کنترل مقدار هوای ورودی می شود. ورود هوای بیشتر باعث اشتعال سریعتر و داغ تر شدن و نهایتا ایجاد بخار بیشتر می شود. هوای کمتر باعث صرفه جویی در سوخت و تولید بخار کمتر می شود. اگرچه طراحی این بویلر نسبت به بویلرهای قبلی کارایی و راندمان بیشتری داشت و بیشتر از صد سال استفاده شد، ولی دو عیب اساسی داشت. اولین عیب ایجاد رسوب و لکه که بعد از بخار شدن آب در کف سیلندر ایجاد می شد و مانند یک عایق عمل می کرد؛ طوری که مانع انتقال حرارت به آب داخل سیلندر می شد.

شکل ساده بویلر بخار
شکل ساده بویلر بخار

تست هیدرواستاتیک

این بدان معنی بود که با گذشت زمان برای بدست آوردن مقدار یکسان بخار، نیاز به سوخت بیشتری بود. این بدان معنی بود که بویلر اغلب نیاز به تمیز کردن داشت. عیب اساسی دوم که خیلی خطرناک بود عبور گاز های داغ طی 36 متر دودکش بود. با عبور گازها از ابتدای مسیر تا انتهای مسیر و خنک شدن گاز طی مسیر، سه طرف (پایین و پهلوهای چپ و راست) سیلندر با دماهای متفاوتی گرم می شدند و همین اختلاف دما با ایجاد استرس بزرگی در فلز، منجر به انفجار بویلر بخار و سیلندر می شد.

اجزاء دیگ های بخار

بازرسی ظروف تحت فشار

بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار

دیگ های بخار, تجهیزاتی هستند که انرژی شیمیایی (گاز و گازوئیل و مازوت) را به انرژی گرمایی و سپس به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. با سوزاندن مواد سوختنی انرژی، زیادی به شکل فشار و گرما در دیگ بخار ذخیره شده که از این انرژی برای راه اندازی سایر تجهیزات و وسایل استفاده می شود.

بیشتر بدانید . .
اجزاء دیگ های بخار

بخار به دلیل مزیت های مختلفی از قبیل آسانی توزبع و انتقال، قابلیت اندازه گیری، توزیع یکنواخت دما، راندمان بالا و … که نسبت به انرژی الکتریکی دارد، دارای خواص و کاربردهای زیادی در صنایعی نظیر: نیروگاه های حرارتی، صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنابع نفت و گاز و پتروشیمی، تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش، صنایع شیمیایی، صنایع کاغذسازی، صنایع پلاستیک سازی، صنایع قند و شکر، صنایع نساجی، صنایع چرم سازی، صنایع لاستیک سازی، سالن های رنگ، اتوکلاوها، بیمارستان ها، خشک شویی ها و … در غالب دیگ های بخار می باشد.

فرآیند تست وبازرسی فنی ایمنی ظروف تحت فشار و دیگ های بخار  یکی از الزامات وزارت کار برای حصول اطمینان از عملکرد ایمن این سیستم ها  بوده و این تجهیزات در دوره های زمانی معین مطابق با اصول آیین نامه حفاظتی مولدهای بخار و دیگ های آب گرم باید مورد تست و بازرسی فنی قرار گرفته و تاییدیه ی ایمنی جهت ادامه کار اخذ نمایند.

شکل ساده بویلر بخار
شکل ساده بویلر بخار

بازرسی فنی و ایمنی دیگهای بخار و ظروف تحت فشار

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن و رقابتی ترین قیمت انجام خواهیم داد . شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن نمایندگی در کلیه استان‌های بزرگ کشورو ارسال کارشناس از تهران بدون هیچگونه هزینه اضافی و ایاب و ذهاب ، این خدمات را با بهترین کیفیت و در کل کشور عزیزمان ایران انجام خواهد داد.

بیشتر بدانید . .
معادلات موازنه دیگ های بخار

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات به پشتوانه بیش از یک دهه تجربه و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، می‌تواند به عنوان مشاور در مباحث ایمنی مربوط به بازرسی و خرید مخازن تحت فشار استاندارد در کنار سازمان شما قرار بگیرد.

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه با روش های مختلف بازرسی و چک لیست های مربوطه در سریعترین زمان ممکن انجام خواهیم داد که این مهم در بسیاری از پروژه هایی که نمیتوانند زمان زیادی مخازن را از مدار خارج کنند به کار خواهد آمد .

خدمات پشتیبانی سایت

Comments for this post are closed.