اجزاء دیگ های بخار

اجزاء دیگ های بخار

Rate this post

اجزاء دیگ های بخار

انواع و طبقه بندی بویلر های بخار

معرفی بویلر اجزاء دیگ های بخار

بویلر بخار یا بویلر ظرف بسته حاوی آب یا مایعات دیگر است که به وسیله منبع گرمایی، گرم شده در نهایت مایع داغ یا بخار تولید می کند.

منبع گرمایی بویلرهای بخار که اب را تبدیل به بخار می کند می تواند انرزی گرمایی حاصل از انرژی هسته ای، سوخت های فسیلی (گازوئیل، گاز یا زغال)،

الکتریکی، گاز طبیعی و یا حتی حرارت اتلافی حاصل از فرآیندهای صنعتی باشد. تعداد و سایز لوله هت، نوع سوخت و ابعاد فیزیکی بویلر بستگی به این دارد

که بویلر برای چه عملی (آب، بخار یا حرارت) طراحی شده است. به طور ساده بویلر وسیله ای برای تولید آب گرم، مایع اشباع، بخار خشک اشباع و بخار سوپر هیت می باشد.

اما در صنعت وقتی از بولر یاد می شود، منظور همان دستگاهی است که برای تولید بخار آب و قدرت در نیروگاه ها به کار می رود. اینگونه بویلرها در بسیاری از

بیشتر بدانید . .
روش تست مخازن تحت فشار

موارد قابلیت تولید آب گرم را نیز دارند. به طور کلی همانطور که گفتیم؛ تمامی بویلرها طوری طراحی می شوند که در آن ها عمل انتقال حرارت از یک منبع

گرمایی که عموما گرمای حاصل از احتراق سوخت های مختلف می باشد، به یک سیال که با جداره بویلر در تماس است به خوبی صورت گیرد.

انواع بویلر:

1- بویلر سیلندر شکل ساده

2- بویلر کورنیش

3- بویلر لاکانشر

4- بویلر بخار فایر تیوب ایستاده

5- بویلر بخار اسکاتلندی

اجزای تشکیل دهنده بویلر بخار

بویلرها بیش از صد سال تولید می شوند و امروزه جایگاه ویژه ای در صنعت دارند. بسیاری از اجزای تشکیل دهنده بویلرهای بخار شبیه یکدیگرند. از انجا که بویلر بخار فایرتیوب بیشترین استفاده را در صنعت دارد، بویلر بخار یا بویلر خود بخش اصلی یک سیستم مولد است که شامل بدنه، شبکه، کوره، لوله آتشخور و شاسی می باشد.اجزاء دیگ های بخار

بدنه

بدنه استوانه ای شکل بویلر بخار از صفحاتفولادی تولید می شود. صفحات تخت فولادی ابتدا برش داده می شود و طی فرایند نورد و جوشکاری آماده می شود.

بازرسی ظروف تحت فشار

شاسی

بویلر بخار و تجهیزات روی آن سوار می شود. شاسی باید وزن بویلر بخار را تحمل کند و کمترین تنش را به آن وارد کند.

شبکه ها

در نوع متداول بویلر بخار فایرتیوب که حالت افقی دارد صفخه هایی وجود دارند در دو طرف بدنه استوانه ای که وظیفه نگهداری لوله های آتش را دارند. بسته به اینکه بویلر بخار چند پاس داشته باشد، گاز های مشتعل شده به سمت شبکه ها هدایت می شوند.

بیشتر بدانید . .
مخازن تحت فشار

کوره

محفظه ای که در آن هوا با منبع سوخت مخلوط شده و می سوزد.

اجزاء دیگ های بخار
اجزاء دیگ های بخار

محفظه ی احتراق یا اتاق آتش اجزاء دیگ های بخار

این محفظه ای است که احتراق انجام شده و با کوره تبادل حرارت می کند و می تواند دمای آن را تا چند صد درجه افزایش دهد.

بازرسی مخازن

لوله های آتش

لوله هایی که گازهای داغ حاصل از اشتعال از آنها عبور می کنند و حرارت را به آب داخل بویلر منتقل می کنند. تعداد لوله ها بستگی به ظرفیت و تعداد پاس بویلر بخار دارد. برای انتقال حرارت بهتر از لوله های مارپیچی استفاده می کنند.

پمپ گردشی

این نوع پمپ د بویلرهای آبگرم وجود دارند که آب گرم تولید شده را به خروجی های مورد نظر هدایت می کند.

خط تغذیه

به لوله هایی که بخار یا آب داغ شده را به نقاط توزیع تحویل می دهند را خط تغذیه می گویند.

تست مخازن

نحوه عملکرد جرثقیل متحرک

خط برگشت

آب گرم، داغ و یا بخار خروجی از بویلر پس از ورود و تبادل حرارت با دستگاه های توزیع کننده حرارت نظیر سیستم های HVAC یا پروسه های صنعتی دیگر، دمای اولیه خود را از دست داده و سرد می شود (در سیستم بخار تغییر فاز از حالت بخار به مایع رخ می دهد) و توسط خطوط برگشتی، این آب مجدد به سمت بویلر هدایت می شود.اجزاء دیگ های بخار بازرسی دیگ بخار

بیشتر بدانید . .
استانداردهای مخازن امریکا

لایه عایق آلومینیوم

لایه ای از عایق و ورق آلومینیوم که بدنه استوانه ای شکل بویلر بخار را پوشش می دهد. معمولا در بویلرهای فولادی نوع عایق از نوع پشم سنگ می باشد.

* تجهیزات و لوازم جانبی دیگری نیز وجود دارند که پس از ساخت بویلر بخار به آن متصل می شوند مانند: مشعل، سوپاپ اطمینان، مانومتر و دی اریتور که در قیمت بویلر بخار تاثیر دارند.

اجزاء دیگ های بخار
اجزاء دیگ های بخار

تاییدیه وزارت کار دیگ های بخار

 سیستم اعلام و اطفاء حریق

گواهی نامه سلامت انواع دیگ بخار اجزاء دیگ های بخار

 به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع دیگ های بخار بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع دیگ بخار است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بازرسی فنی دیگ های بخار، بازرسی بویلر ها و مخازن تحت فشار از جمله خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست دیگ های بخار از مراحل مهم روند بازرسی دیگ بخار میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن دیگ های بخار را مشخص می‌کنیم.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی دیگ بخار، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی دیگ های بخار در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

بیشتر بدانید . .
معادلات موازنه دیگ های بخار

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع دیگ های بخار و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری دیگ بخار و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.