سیم بکسل جرثقیل

سیم بکسل جرثقیل

5/5 - (7 امتیاز)

سیم بکسل در جرثقیل

بازرسی جرثقیل

– سیم بکسل چیست؟

سیم بکسل نوعی طناب است که از الیاف فولاد ساخته می شود و مجموعه ای از سیم، لایه سیم و مغزی است. الیاف فولادی به صورت مارپیچ به هم تابیده شده و یک طناب را تشکیل می دهند. تعدادی طناب نیز به طور مارپیچ به همراه یکدیگر به دور یک مغزی تابیده شده و تشکیل طناب قطورتری را می دهند. سیم بکسل به عنوان وسیله ای قابل انعطاف در دستگاه های بالابر جرثقیل به کار می رود. از جمله مزایای آن نسبت به سایر وسایل مشابه مثل زنجیر، سبک بودن و اطمینان کار آن است.

بازرسی

– هر سیم بکسل از 3 جزء اصلی تشکیل شده است:

1. مفتول ها استرند را می سازند. مفتول ها از مواد مختلفی مانند فولاد، آهن، فولاد ضد زنگ، معمولا در برابر چرخش مقاومت می کنند.

2. استرند ها به صورت مارپیچ دور یک هسته یا مغزی قرار می گیرند.

3. هسته یا مغز.

تاییدیه جرثقیل

دلیل استفاده از سیم بکسل در جرثقیل:

سیم بکسل عملا در موقع کار تحت شرایط نامناسب به طور آنی قطع نمی شود، بلکه به علت تشکیل شدن از تعداد زیادی سیم در این مواقع و یا در اثر فرسوده شدن اول سیم های خارجی قطع می شود و این خود اعلام خطری است که به محض مشاهده باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود. سیم بکسل ها از سیم های فولادی با مقاومت کششی حدود 250 – 130 KG/MM ساخته شده اند. سیم بکسل هنگام کار تحت تاثیر خستگی های کششی، خمشی، پیچش و همزمان با آن سایش و فشردگی قرار می گیرد. ضمنا سیم بکسل روی استوانه سیم جمع کن یا قرقره های متحرک و ثابت دچار ساییدگی می شود.

بیشتر بدانید . .
بازرسی فنی و تست لیفتراک

گواهی سلامت

تعمیر و نگهداری از سیم بکسل (وایر فلزی):

1. تمام تجهیزات sling شامل سیم بکسل، طناب، تسمه پارچه ای یا Belt و.. باید طبق توصیه سازنده و به طور مناسب انبارداری شوند.

2. هنگام باز کردن و نصب مجدد سیم بکسل روی درام و قرقره، مراقب باشید که پیچیدن و باز کردن آن به درستی انجام شود.

3. هر گونه تغییر اعم از نحوه بریدن، اتصال دو سیم بکسل و بستن کرپی ها می بایست طبق توصیه سازنده انجام شود.

4. مراقب باشید که سیم بکسل زیر بارهای سنگین قرار نگیرد. سیم بکسل را از مواد شیمیایی خورنده مانند اسید و سایر صدمات شیمیایی و فیزیکی حفاظت کنید.

5. استفاده از برنامه منظم روغن کاری، نقش مهمی در افزایش طول عمر سیم بکسل و استفاده ایمن دارد.

6. بست ها و کرپی های اتصال دهنده سیم بکسل بایر بر اساس مشخصات فنی سازنده باشد و از اتصال استاندارد دو سیم بکسل بپرهیزند.

7. قسمت هایی از سیم بکسل که در موقعیت های پنهان از دید قرار می گیرند برای روغن کاری، به توجه ویژه ای نیاز دارند، آنها را مد نظر داشته باشید.

سرتیفیکیت

بازرسی فنی و ایمنی برق (سیستم ارتینگ)

مخازن تحت فشار

تست چاه ارت

اجزا انواع جرثقیل

بازرسی فنی و ایمنی دیگهای بخار و ظروف تحت فشار

سئو

Comments for this post are closed.