مرکز کنترل اعلام حریق

مرکز کنترل اعلام حریق

5/5 - (8 امتیاز)

مرکز کنترل اعلام حریق

بازرسی سیستم اعلام و اطفاء حریق

مرکز کنترل و اعلام حریق

مرکز کنترل و اعلام حریق به سامانه سخت افزاری و نرم افزاری اطلاق می شود که اعلام حریق ابتدا به آن مرکز ارسال و مرکز مربوطه توانایی اجرایی تصمیم گیری برای اعلام و هدایت عملیات اطفاء را داشته باشد. حداقل قابلیت های مرکز اعلام حریق که باید به صورت تمام وقت فعال باشد شامل موارد زیر است:

1_ بین سامانه کشف و وسایل اعلام خطر به شاغلین یا ساکنین ارتباط برقرار نماید.

2_ بین سامانه کشف و اطفاء حریق ارتباط برقرار نماید.

3_ معیب سامانه کشف و اعلام را درک و نشان دهد.

4_ نقاط وقوع حریق را روی تابلو نشان می دهد.

مرکز کنترل اعلام حریق
مرکز کنترل اعلام حریق

تاییدیه آتشنشانی  /  مرکز کنترل اعلام حریق

سامانه کنترل و اعلام خودکار حریق باید گواهی مطابقت با استانداردهای معتبر نظیرBS-5490, BS5445, BS5439, NFPA22e، یا استاندارد ملی متناظر را داشته باشند. در پانل کنترل باید محدوده هایی که کاشفها عمل نموده اند به طور واضح نشان داده شوند. در این سامانه هر نوع نقص یا خطا باید بر روی پانل نشان داده شود و علاوه بر آن هشدار صوتی نیز برای مسئول مربوطه ارسال گردد. مرکز کنترل و اعلام حریق باید در یک تابلو یا تابلوهایی که طبق استاندارد ساخته شده باشند جای گیرد. برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، بخش فوقانی محفظه تابلو نباید به جز محل ورود کابل منفذ دیگری داشته و محل عبور کابل نیز باید درز بندی گردد. هدایت مرکز کنترل و اعلام حریق می تواند به طور خودکار یا نیمه خودکار باشد در نوع نیمه خودکار اطلاعات بایستی توسط اپراتور دریافت و تصمیم لازم اتخاذ گردد.

بیشتر بدانید . .
انتخاب و نصب کاشف ها

در مرکز خودکار اعلام حریق لازم است که کلیه ناحیه های حریق بر روی تابلو مربوطه دارای نشانگر بوده و هنگام رسیدن پیام الکتریکی از کاشفهای هر ناحیه، در صورت لزوم آژیر صوتی نیز به صدا در آید. هنگام عادی بودن وضعیت، چراغ هر محدوده با زنگ سبز، هنگام حریق، چراغ قرمز و در صورت نقص سامانه، چراغ زرد مربوط به هر ناحیه روشن گردد.

اخذ تاییدیه آتش نشانی تجهیزات حاوی پودر

راه های دریافت اطلاعات منحصر به کلیدهای شستی اعلام حریق یا کاشف نیست، بلکه تلفن و خطوط کامپیوتری نیز می تواند راه دریافت اطلاعات باشد. در سامانه خودکار، مرکز بایستی قابلیت لازم جهت دریافت و پردازش اطلاعات را داشته و بتواند بطور متناسب تصمیم گیری، رهبری و عملیات اطفاء را هدایت نماید. برای اعلام خطر به شاغلین همواره نیاز به مرکز کنترل و اعلام حریق نیست بلکه یک سامانه ساده آژیر یا زنگ که متصل به شستی ها یا طبق قرارداد، هنگام رسیدن یک سیگنال توام از حداقل دو کاشف خودکار یا بیشتر فعال می گردد.

تاییدیه وزارت کار سیستم اعلام و اطفاء حریق مرکز کنترل اعلام حریق

تاییدیه سیستم اعلام و اطفاء حریق

سیستم اعلام و اطفاء حریق

با توجه به آمار و ارقام حوادث اعلام شده ، متآسفانه عدم آگاهی از استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق، ساختمانها و بعضا کوتاهی افراد مسئول سالیانه شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیری می باشیم.

بیشتر بدانید . .
خاموش کننده های پودر شیمیایی

از این رو از آنجا که وجود سیستمهای اعلام و اطفاء حریق یکی از تجهیزات مهم در زمینه ایمنی ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی میباشد، لذا :

شرکت آریا ایمن آوات  با در اختیار گرفتن مهندسین واجد الشرایط و دارای پروانه اشتغال از سوی سازمان نظام مهندسی ، جزء وندورلیست سازمان ایمنی و آتش نشانی و وزارت کار و رفاه اجتمایی آمادگی همکاری در زمینه های مشاوره، طراحی، اجرا و صدور تاییدیه و گواهی سلامت سیستم های اعلام واطفاء حریق با شرکت ها و سازمان ها و تمامی پروژه های تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی می باشد.

کمترین زمان و رقابتی ترین قیمت ها را از ما بخواهید .

بروزرسانی و آپدیت سایت

Comments for this post are closed.