انتخاب و نصب کاشف

انتخاب و نصب کاشف ها

Rate this post

انتخاب و نصب کاشف

انتخاب و نصب کاشف

لازم است که کاشف توسط علائم نوری چشمک زن یا علائم صوتی متناوب، لاقل هر 15 ثانیه به مدت 5/0 ثانیه آماده به کار بودن سامانه را اعلام نماید. کلیه کاشفها بایستی تابع یکی از استانداردهای BS-5839 یا استاندارد ملی ISIRI-3706 باشد. در هر ناحیه از منطقه بندی حریق بایستی حداقل دو کاشف وجود داشته باشد. حداکثر محدوده قابل قبول طبق استاندارد کشوری برای کاشف های دودی 50 متر مربع به ازای هر کاشف و 37 متر مربع به ازای هر کاشف حرارتی در فضای بسته می باشد (استاندارد IPS-E-SF-260). چیدمان کاشف های حریق برای هر طبقه باید مجزا و منظم باشد که در هنگام عمل کل محدوده مورد نظر را پوشش دهد. کاشف های گازیاب و نشت یاب که برای جلوگیری از انفجار و اشتعال یا برای محافظت افراد در برابر مسمومیت مواد شیمیایی مورد نیازتشخیص داده میشوند باید علاوه بر شبکه عمومی کشف و اعلام حریق و به طور موضعی در محلهای مربوطه نصب گردند و طوری با مرکز کنترل حریق متصل باشند که پیامهای آنها با شبکه کشف و اعلام حریق اشتباه نشود.

بیشتر بدانید . .
مرکز کنترل اعلام حریق
انتخاب و نصب کاشف
انتخاب و نصب کاشف

شرکت آتش نشانی

سیستم اعلام و اطفاء حریق

ملاحظات مهم:

موارد زیر بایستی در انتخاب کاشف های حریق مورد توجه قرار گیرد:

1_ در صورتی که محل کار ماهیتا دارای شعله، دود، ذرات یا حرارت است نمی توان از کاشفهای حساس به ماهیت کار استفاده نمود بلکه بایستی کاشف شرایط غیر عادی را کشف نماید.

2_ نوع و حساسیت کاشف با توجه به ریسک حریق و ارزشی که کالاهای محیط دارند انتخاب میگردد.

3_ کاشف ها معمولا در سقف یا در شرایط ویژه روی دیوارها در ارتفاع بالا نصب میگردند و نبایستی انها را مجاور منابع گول زننده نصب نمود.

4_ برای افزایش ضریب اطمینان کارایی سامانه بهتر است در هر محدوده از دو نوع کاشف استفاده شود که یکی از آنها حرارتی خواهد بود.

5_ برای کاشف های دود بایستی جریان طبیعی هوا مد نظر قرار گیرد، بطوری که جهت جریان هوا بتواند ذرات را به سمت کاشف هدایت نماید.

تاییدیه آتش نشانی انتخاب و نصب کاشف ها

6_ در صورتی که کاشف در سقف نصب شود، نبایستی فاصله ای کمتر از یک اینچ و بیشتر از 4 اینچ از سقف داشته باشد و در سقف جا سازی نشود. اگر روی دیوار نصب می شود بیشتر از 12 اینچ از سقف فاصله نداشته باشد.

7_ تعداد کاشف ها وابسته به مساحت حوزه حفاظتی زیر آن است که برای نوع حرارتی و دودی متفاوت میباشد.

بیشتر بدانید . .
سیستم اعلام و اطفاء حریق

8_ فاصله کاشف ها از هم بر اساس تعداد مورد نیاز و مساحت محدوده حریق تعیین می شود.

9_ ارتفاع قرارگیری کاشف در نوع حرارتی حداکثر برای درجه یک 9 متر و درجه سه حداکثر 6 متر و در نوع دودی حداکثر 10 متر می باشد.

انتخاب و نصب کاشف
انتخاب و نصب کاشف

مشاوره آتش نشانی / انتخاب و نصب کاشف ها

تست چاه ارت

10_ محدوده حفاظتی و حداکثر ارتفاع، وابسته به حساسیت کاشف و شدت (یا تراکم) محصول حریق می باشد، تعیین محدوده قطعی موثر باید بر اساس مشخصاتی که سازنده اعلام می نماید یا توسط آزمایش کنترل کیفی صورت پذیرد. لذا باید همواره جانب احتیاط را در طراحی مد نظر قرار داد.

11_ لازم است که در سامانه کشف کاشف توسط علائم نوری چشمک زن یا علائم صوتی متناوب، لااقل هر 15 ثانیه به مدت 5/0 ثانیه آماده به کار بودن سامانه را اعلام نماید.

12_ مشخصات و کیفیت فنی کلیه کاشفها بایستی تابع یکی از استانداردهای BS-5839 یا استاندارد ملی ISIRI-3706 باشد.

13_ مسیرهای عبور کابل های برق باید ایمن ترین مسیر باشند.

14_ در هر ناحیه از منطقه بندی حریق بایستی حداقل دو کاشف وجود داشته باشد.

اخذ تاییدیه آتشنشانی

تاییدیه سیستم اعلام و اطفاء حریق

با توجه به آمار و ارقام حوادث اعلام شده ، متآسفانه عدم آگاهی از استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق، ساختمانها و بعضا کوتاهی افراد مسئول سالیانه شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیری می باشیم.

بیشتر بدانید . .
خاموش کننده های پودر شیمیایی

از این رو از آنجا که وجود سیستمهای اعلام و اطفاء حریق یکی از تجهیزات مهم در زمینه ایمنی ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی میباشد، لذا :

شرکت آریا ایمن آوات  با در اختیار گرفتن مهندسین واجد الشرایط و دارای پروانه اشتغال از سوی سازمان نظام مهندسی ، جزء وندورلیست سازمان ایمنی و آتش نشانی و وزارت کار و رفاه اجتمایی آمادگی همکاری در زمینه های مشاوره، طراحی، اجرا و صدور تاییدیه و گواهی سلامت سیستم های اعلام واطفاء حریق با شرکت ها و سازمان ها و تمامی پروژه های تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی می باشد.

کمترین زمان و رقابتی ترین قیمت ها را از ما بخواهید .

بروزرسانی سایت

Comments for this post are closed.